Ogrodnik w kuchni #2 – herbaty owocowe idealne na jesień

2018-11-25
Ogrodnik w kuchni #2 – herbaty owocowe idealne na jesień

W pierwszym wpisie z cyklu „Ogrodnik w kuchni” sprawdzaliśmy, które przyprawy wspierają nasz układ odpornościowy, będąc jednocześnie ciekawym dodatkiem nie tylko do ulubionych potraw, ale też do rozgrzewających, wzmacniających napojów.

Dziś przyjrzymy się natomiast herbatom owocowym, które cieszą się sporym powodzeniem właśnie w sezonie jesienno-zimowym – głównie ze względu na ogromną ilość witamin, jakie są w nich zawarte. Sprawdźmy, dlaczego te aromatyczne i przepyszne napary mają tak znaczący wpływ na kondycję naszego organizmu.

1. Jak wybrać wysokiej jakości herbatę owocową?

Pierwsze, o czym należy pamiętać, to fakt, że na rynku istnieje wiele rodzajów herbat owocowych i nie chodzi tu tylko o ich smak, ale przede wszystkim – o składniki, z jakich są one skomponowane. Tradycyjna – i według wielu opinii najzdrowsza – jest herbatka z suszu owocowego, która nie zawiera dodatku czarnej herbaty. Jeśli zakupiona przez nas mieszkanka zawiera również liście herbaciane, raczej będzie to aromatyzowana klasyczna herbata, niekoniecznie mająca wiele wspólnego z naparem owocowym. W sklepach znaleźć można także napoje typu „instant”, na przykład granulowane – na nie należy wyjątkowo uważać, gdyż większość z nich zawiera spore ilości cukru oraz sztuczne barwniki. Wybierając herbatę, uważnie czytajmy więc skład produktu i decydujmy się tylko na naturalne kompozycje.

2. Czy herbaty owocowe są korzystne dla zdrowia?

Jeśli mówimy o prawdziwym suszu owocowym, a nie mieszkankach, zawierających cukier, odpowiedź jest prosta: zdecydowanie tak! Naturalne, wysokiej jakości herbaty owocowe są bogate w liczne witaminy (głównie C i witaminy z grupy B), posiadają właściwości rozgrzewające i w związku z tym, często stosowane są podczas jesiennych przeziębień. Wiele naparów wykazuje również właściwości przeciwzapalne, niektóre z nich obniżają też ciśnienie krwi, korzystnie wpływają na pracę serca i wspierają układ pokarmowy – wszystko zależy bowiem od tego, na jakie owoce się zdecydujemy. Dla przykładu – herbata z czarnej jagody kojarzona jest przede wszystkim z tym, że poprawia wzrok i pozwala dbać o oczy.

3. Wśród jakich smaków można wybierać?

Wariantów do wyboru mamy naprawdę sporo! Do najpopularniejszych herbatek owocowych z pewnością zaliczyć można napary z dzikiej róży, aronii, hibiskusa, maliny, wspomnianej już borówki, czarnej porzeczki, czarnego bzu, truskawki oraz cytrusów. Niemałym powodzeniem (i uznaniem) cieszy się także smak truskawkowy, choć – rzecz jasna – to tylko kilka opcji, jakie mamy do dyspozycji. Wszystko więc zależy od… naszych kubków smakowych.

Omawiając tak złożony temat, jakim są herbaty owocowe, koniecznie wspomnieć należy też o tym, że powinny być one odpowiednio parzone – tak, aby nie straciły swoich prozdrowotnych właściwości. Susz owocowy najlepiej zaparzać w dzbanku (lub innym zamkniętym naczyniu), zalewając go wodą o temperaturze 95 stopni Celsjusza i pozostawiając na około 10 minut. Jeśli zastosujemy powyższe wskazówki, na pewno uzyskamy przepyszny, aromatyczny napój, który posiadał będzie dobry wpływ na pracę naszego organizmu.

Pokaż więcej wpisów z Listopad 2018
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel